Fysieke tip van Liesbeth: Kat en hond

Elke 2 weken geeft DKG fysieke coach Liesbeth een fysieke tip, waardoor je nog beter gaat golfen! Dit keer een oefening voor je swing:

“Train deze beweging en je zult merken dat je rug soepeler word waardoor je makkelijker kunt draaien in de golfswing! Daarnaast is een slechte bekkencontrole en kanteling een veel voorkomend problem bij golfers waardoor ze oa lage rugklachten krijgen. Om dit probleem te voorkomen is het belangrijk om dit op jonge leeftijd te trainen. En dat doe je met de volgende oefening.

Wat moet je doen? Ga op handen en knieën zitten. De handen met gespreide en gestrekte vingers naar voren en onder de schouders op de grond plaatsen. De duimen ongeveer 10cm uit elkaar. Inademend maak je de rug hol, je duwt je navel naar beneden, en kijk je naar boven. Uitademend maak je de rug bol, je duwt je navel omhoog, en breng je kin naar je borst. Zet op dit moment ook druk in de mat met je handen en span de bilspieren aan.

Herhaal deze oefening 10 keer en maak de bewegingen langzaam en vloeiend. Belangrijk: neem je ademhaling mee in de beweging en kantel je bekken”.

Succes! Kijk op www.lpgolfperformance.nl voor meer informatie, instructie videos en tips! Voor vragen en coachings mogelijkheden mail liesbeth via info@lpgolfperformance.nl