Fysieke blog van Liesbeth: Mis je ook het overbrengen van energie bij long drives?!

Deze keer een specifieke tip voor verdere drives en meer clubheadspeed. We gaan de core trainen!

Je core is, naast je bilspieren, de grootste krachtbron in het lichaam. De core zorgt ervoor dat ons bovenlichaam niet half omlaag hangt 😉 Een stabiele en sterke core betekend ook grotere kansen dat de energie goed over gebracht word door je lichaam heen richting je clubblad en impact positie.  https://youtu.be/Ito3BSO-St8?t=6m40s Dit filmpje demonstreert heel simpel hoe de energie overbracht word.

We hebben allemaal buikspieren. En bij de één zijn die zichtbaarder dan de ander. Maar laat je niet wijs maken. Een 6-pack betekend niet meteen dat je sterke buikspieren hebt! Er is een verschil tussen spiermassa – toning én neurologische kracht. Wat belangrijk is voor golf, en voor verre drives te kunnen slaan, is de neurologische kracht van de core.

Goed nieuws, je kunt dit trainen!

Ga aan de slag met de volgende oefening. Dit is een variatie op de hond –kat oefening die we al eens eerder behandeld hebben.

Vanuit een neutrale houding van de wervelkolom. Strek je rechterarm naar voren en je linkerbeen naar achter, parallel aan de mat. Buig nu je arm en been zodat ze elkaar aan raken, zonder dat de rug buigt. Beeld je in dat er een porseleinen servies op je rug ligt dus doe deze beweging super gecontroleerd. Strek terug uit en herhaal deze 10x. Doe daarna de andere kant.

Te makkelijk? Doe dezelfde oefening maar met je knieën van te grond af. Voor de echte gevorderden, strek je rechterarm en rechterbeen uit. Of Linkerarm en linkerbeen. Have fun 😉

Houd Liesbeth’s blog in de gaten voor meer insights. Kijk op www.lpgolfperformance.nl voor extra informatie, gratis workout video en tips! Voor vragen en coachings mogelijkheden mail Liesbeth direct via info@lpgolfperformance.nl